HTML

Naplemente ... A hely...

...de Neked írom. Terveim szerint 40 évesen nyitok egy kávézót. Az addig elkövetkezendő években azonban csak a virtuális világban tudok kellemes perceket szerezni, elsősorban ételek, főleg sütemények, ritkábban italok elkészítésének leírásával. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem vagyok képzett szakács, cukrász, csak és kizárólag a saját kedvemre főzőcskézek! Szívesen veszek minden építő jellegű kritikát, javaslatot, észrevételt, ötletet, de minden egyes hozzászólást "előmoderálok", csak ezután fog megjelenni az oldalon. Kellemes időtöltést az oldalon!

Friss topikok

Címkék

alma (1) álom (1) barack (2) baracklekvár (1) bolognai (1) bukta (1) csokoládé (1) fagyi (1) finom (1) gomba (1) gyors (1) gyümölcs (1) gyümölcstorta (1) házi (2) házias (2) házilag (1) ízes (1) joghurt (1) karfiol (1) kelt (1) kolbász (1) könnyű (1) krumpli (1) látványos (1) leves (1) linzer (1) málna (2) masni (1) meggy (1) mozzarella (1) narancs (1) paradicsom (1) peres (1) piskóta (1) pite (2) pizza (1) pizzaszósz (1) pogácsa (1) reszelt (1) saláta (1) sós (1) spagetti (1) sütés nélkül (1) szilveszter (1) tészta (1) torta (2) túró (3) vajas (1) zöldség (1) zselatin (1) Címkefelhő

Házi, vajas pogácsa

2015.02.09. 18:36 Nikimanó

Sokáig kísérleteztem, mire rátaláltam a tökéletesre, az elronthatatlanra, amit legalább 5-6-szor elkészítettem, mire valóban elronthatatlan lett:) 

Hozzávalók:

12,5 dkg hideg vaj, felkockázva; 25 dkg liszt (szobahőmérsékletű); 1 tojás (sárgája) a tésztába, és lehet még egy a tetejére, amit én el szoktam hagyni, mert a sajt így is befedi; 3 dkg élesztő ( a boltban kapható fele); kevés cukor; 1 bő teáskanál só; 1 dl tej; 1-2 evőkanál tejföl. 

 

A tejet felmelegíted, nem forralod! Ebbe kell a cukor, és az elmorzsolt élesztő. Amíg az élesztő kel, addig kiméred a lisztet, elkevered benne a sót. Én valamilyen ismeretlen, kissé szemcsésebb sót használok, ami nagyon tud sózni, többszöri nekifutásra találtam el a megfelelő arányt. (Nekem ebből másfél csapott teáskanálnyi kell.) Érdemes először kevesebbel próbálkozni, mert egyszer én is elsóztam, és az nem olyan jó:) Ezután bele dobálod a vajkockákat, és összemorzsolod. Nem kell sokáig csinálni, a lényeg, hogy ne maradjanak benn vajdarabok. (5 percnél tovább nehogy morzsolgasd, a vaj hidegen megy bele, maradjon meg az állaga.) Ezután öntöm bele a felfuttatott élesztőt, és egy kanállal elkeverem. Ebbe öntöm hozzá az 1 tojás és kb. 1 bő evőkanál tejfölt, amit előtte egy kis tálkában elkevertem, hogy szép homogén legyen. A tészta a tejföltől függően egy kanállal keverve ragacsos valamivé áll össze. Bevallom, én még egy kanál tejfölt bele szoktam keverni, hogy jó ragacsos, és lágy legyen a tészta. 

Elteszed egy fél órára keleszteni, vagy tovább:) 

Amikor megkelt, egy jól lisztezett deszkára (szilikonra) kaparod ki, szó szerint a tésztát. Egy ragacsos valami lesz a lapon. Én úgy szoktam megoldani, hogy az egyik - ügyesebb kezemmel - kikaparom a tésztát a kelesztő tálból, és a másik kezemmel pedig mindig hozzászórok lisztet a ragacshoz. 2-5 szórás elég szokott lenni. A lényeg, hogy egy nagyjából lágy, de nyújtható tésztát kapj. Minél lágyabb, és minél egyenetlenebb, annál jobban fognak "dőlni" sütés közben. Egy apró csalás: az utolsó liszt szórásánál csak hajtsd össze a tésztát, de ne nagyon gyúrd össze, így sülés közben szétnyílhat, eldőlhet, ha így szereted, nem pedig katonás rendben! :) 

Én már úgy csinálom, hogy csak a kezemmel lapogatom le a tésztát. Az én pogácsa szaggatóm 2,5 cm magas, ennél picit laposabbra nyomogatom a tésztát, és 5,5 cm átmérőjű.A pogácsák tetejére reszelt sajtot teszek.(Az eredeti recept szerint tojással kell megkenni a tetejét, de enélkül is megpirul szépen a teteje a sajttól.)  Kb. 12-15 darab lesz belőle, amit elhelyezek egy sütőpapírral kibélelt sütőlapra, és előmelegített sütőben (175-180 fok, légkeverés) 25- 35 perc alatt készül el. Kevesebb idő alatt akkor készül el, ha laposabb a pogácsa, több idő alatt akkor, ha magasabb. 

Nem állítom, hogy elsőre sikerült, remélem, hogy neked elsőre is menni fog; de megérte vele kísérletezni. Hiszen ez is olyan hétvégi sós süti, amit előkészíteni 10 perc, pár edényt koszol csak össze, alapanyagban nem túl drága. Egészségesnek nem nevezhető, de még mindig jobb, mint az előfagyasztott, ki tudja mitől tartós bolti pogácsák. 

nevtelen.png

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: pogácsa házi vajas finom

A bejegyzés trackback címe:

https://naplemente-a-hely.blog.hu/api/trackback/id/tr487155969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása