HTML

Naplemente ... A hely...

...de Neked írom. Terveim szerint 40 évesen nyitok egy kávézót. Az addig elkövetkezendő években azonban csak a virtuális világban tudok kellemes perceket szerezni, elsősorban ételek, főleg sütemények, ritkábban italok elkészítésének leírásával. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem vagyok képzett szakács, cukrász, csak és kizárólag a saját kedvemre főzőcskézek! Szívesen veszek minden építő jellegű kritikát, javaslatot, észrevételt, ötletet, de minden egyes hozzászólást "előmoderálok", csak ezután fog megjelenni az oldalon. Kellemes időtöltést az oldalon!

Friss topikok

Címkék

alma (1) álom (1) barack (2) baracklekvár (1) bolognai (1) bukta (1) csokoládé (1) fagyi (1) finom (1) gomba (1) gyors (1) gyümölcs (1) gyümölcstorta (1) házi (2) házias (2) házilag (1) ízes (1) joghurt (1) karfiol (1) kelt (1) kolbász (1) könnyű (1) krumpli (1) látványos (1) leves (1) linzer (1) málna (2) masni (1) meggy (1) mozzarella (1) narancs (1) paradicsom (1) peres (1) piskóta (1) pite (2) pizza (1) pizzaszósz (1) pogácsa (1) reszelt (1) saláta (1) sós (1) spagetti (1) sütés nélkül (1) szilveszter (1) tészta (1) torta (2) túró (3) vajas (1) zöldség (1) zselatin (1) Címkefelhő

Mozzarella saláta

2012.07.28. 11:59 Nikimanó

Tudom, ez nem nagy kunszt. Egy tasak mozzarella golyó, paradicsom, hagyma, kis oregánó, és olaj. Összekeverem, és már kész is.

Nem, ez élet ennél sokkal bonyolultabb. Vannak azok az esték, délutánok, amikor semmit nem kívánok, és ott állok a hűtőpult előtt, majd meglátom a kis mozzarella golyókat rejtő tasakot. Mindegy milyen fajta, márkájú, a lényeg, hogy hozza a formáját: apró, fehér golyókat várok, a maguk íztelen valóságában. Ilyenkor a legnagyobb félelmem az, hogy nem kapok szép paradicsomot. Télen ennek elég nagy a valószínűsége. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor felvágom a koktélparadicsomot, és a zöld belseje vicsorog rám. Nem, így nem kell. Ha nincs megfelelő paradicsom, nem kell saláta sem.

Ma viszont minden adott volt. A szépen, pirosan, és édesen mosolygó, ráadásul Magyarországon termett koktélparadicsomok szinte kiszóltak a polcról, hogy vegyem meg őket. Bele is kerültek a kosárba. A hűtőpulton melléjük kerültek a kis golyócskák is. Ennyi.

Otthon elővettem egy nagyobb tálat. A paradicsomokat megmostam, szárazra töröltem, és mindegyiket félbevágtam, majd a tálba öntöttem őket. A golyócskák zacskóját kinyitottam, kiöntöttem belőle a felesleges levet, és megfelezve küldtem a sajtgolyókat a paradicsom mellé. Általában nem szoktam a golyókat megfelezni, de most a paradicsom mennyisége igényelte a félgolyókat. Végül megpucoltam egy kisebb fej hagymát. Ma csak vöröshagyma volt a kamrában. Az igazi lila hagymával lett volna. valahogy hiányzott a lila szín élénksége a tálkából. Az fontos, hogy nagyobb kockákra vágjuk a hagymát, amit a villával fel lehet szúrni a paradicsom, és sajtgolyók mellé. Mindezt megkoronázzuk egy kevéske oregánóval, és pár csepp oliva olajjal. Bevallom én az olajat sokszor el szoktam hagyni. Nekem nem hiányzik az íze belőle. Erre biztosan sokan mondják, hogy nem kóstoltam még igazán finom oliva olajat. Talán a legnemesebb fajtáját nem volt szerencsém még élvezni, de finomat már igen, és állítom, hogy ebből a salátából cseppet sem hiányzik nekem. Az ok amúgy nagyon egyszerű: hagymapárti vagyok, és nekem az a legfontosabb, hogy hagyma legyen benne, nem pedig olaj.

Érdemes néha időt szakítani a tálalásra. Fontos a szemnek a látvány, akárcsak a nyelvnek az íz. Ma úgy döntöttem, hogy megkoronázom a napot, amit takarítással töltöttem, és csak gyors vacsihoz volt kedvem. Elővettem hát az egyik legszebb üvegtálamat, vágtam két szelet rozskenyeret. Egy nagyobb tányérra szalvétára tettem a kenyeret, mellé a salátával megrakott tálkát, egy szép villát. Hmmm, mennyei volt.  Persze nem fogok ezután csókolózni, de ma erre nem is lett volna lehetőségem, így megbánás nélkül ehettem sok hagymával!

Csak ajánlani tudom, mert egyszerű, gyors, és ha nem is olcsó, de kiadós.

saláta.blog.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: saláta paradicsom mozzarella

A bejegyzés trackback címe:

https://naplemente-a-hely.blog.hu/api/trackback/id/tr904680684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása