HTML

Naplemente ... A hely...

...de Neked írom. Terveim szerint 40 évesen nyitok egy kávézót. Az addig elkövetkezendő években azonban csak a virtuális világban tudok kellemes perceket szerezni, elsősorban ételek, főleg sütemények, ritkábban italok elkészítésének leírásával. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem vagyok képzett szakács, cukrász, csak és kizárólag a saját kedvemre főzőcskézek! Szívesen veszek minden építő jellegű kritikát, javaslatot, észrevételt, ötletet, de minden egyes hozzászólást "előmoderálok", csak ezután fog megjelenni az oldalon. Kellemes időtöltést az oldalon!

Friss topikok

Címkék

alma (1) álom (1) barack (2) baracklekvár (1) bolognai (1) bukta (1) csokoládé (1) fagyi (1) finom (1) gomba (1) gyors (1) gyümölcs (1) gyümölcstorta (1) házi (2) házias (2) házilag (1) ízes (1) joghurt (1) karfiol (1) kelt (1) kolbász (1) könnyű (1) krumpli (1) látványos (1) leves (1) linzer (1) málna (2) masni (1) meggy (1) mozzarella (1) narancs (1) paradicsom (1) peres (1) piskóta (1) pite (2) pizza (1) pizzaszósz (1) pogácsa (1) reszelt (1) saláta (1) sós (1) spagetti (1) sütés nélkül (1) szilveszter (1) tészta (1) torta (2) túró (3) vajas (1) zöldség (1) zselatin (1) Címkefelhő

Túrógombóc

2012.09.08. 20:39 Nikimanó

Valamiféle misztikus félelem veszi körbe a legtöbb étel elkészítését. Igaz ez a túrógombócra is, pedig ennél egyszerűbb, és gyorsabb desszertet nem lehetne választani.

Reggeli után, egy csésze gőzölgő kávé mellett készítettem elő az alapot. 50 dkg túrót 3 egész tojással, csipetnyi sóval, és kb. 9-10 csapott evőkanál búzadarát egy tálba összekevertem, letakartam, és a hűtőbe tettem. Picit izgalmasabbá lehet tenni reszelt citromhéjjal, és fél citrom levével. Az igazi azonban az lenne, ha a túrót előtte áttörjük, ekkor szép, krémes keveréket kapunk, de nekem kedvem sem volt ehhez, és nem akartam annyit mosogatni.

Egész délelőtt a hűtőben pihent a massza. Ezalatt kiruccantunk a piacra, többek mellett vettünk egy csibemellet, elvégre csak túrógombóccal nem laknánk jól, Sajnos a fagyasztóban ott lapult a kész zöldségkeverék, így lemondtunk a friss zöldségköretről, Ha időt akarunk spórolni, akkor előkészítjük a csibemellet, a zöldségeket, és feltesszük forrni a vizet.

Egy pohár vízbe mártott kanál segítségével egyenlő mennyiségeket veszünk a masszából, és vizes kézzel kisebb golyókat formálunk. Forró, lobogó, sós vízben két adagban kifőzzük a gombócokat. Kb. 5-10 perc szükséges, de ha már feljönnek a felszínre a gombócok, az jó jel. Egy recept szerint, ha kettévágjuk, és szép, egységes a gombóc belseje, akkor kész. Nekem kellett a 10 perc a készre főzéshez.

Nem emlékeztem már, hogy a túrógombócot is megforgattuk-e anno gyermekkoromban pirított zsemlemorzsában, de most emellett döntöttem. Kevés vajon megpirítottam zsemlemorzsát, és a gombócokat beleforgattam.

Természetesen attól lesz igazán finom, ha tejföllel, és jó sok porcukorral gazdagon fogyasszuk.

Rengeteg lesz ebből a mennyiségből, ezért javaslom, hogy két személyre felezzétek meg az adagot.

Épp annyi idő alatt készül el, míg a tűzhely másik két lángján elkészül a párolt csibemell, és hozzá a zöldségköret, amit fokhagymával gazdagítottunk.

Jó étvágyat!

turogomboc.blog.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: túró

A bejegyzés trackback címe:

https://naplemente-a-hely.blog.hu/api/trackback/id/tr884763630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása