HTML

Naplemente ... A hely...

...de Neked írom. Terveim szerint 40 évesen nyitok egy kávézót. Az addig elkövetkezendő években azonban csak a virtuális világban tudok kellemes perceket szerezni, elsősorban ételek, főleg sütemények, ritkábban italok elkészítésének leírásával. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem vagyok képzett szakács, cukrász, csak és kizárólag a saját kedvemre főzőcskézek! Szívesen veszek minden építő jellegű kritikát, javaslatot, észrevételt, ötletet, de minden egyes hozzászólást "előmoderálok", csak ezután fog megjelenni az oldalon. Kellemes időtöltést az oldalon!

Friss topikok

Címkék

alma (1) álom (1) barack (2) baracklekvár (1) bolognai (1) bukta (1) csokoládé (1) fagyi (1) finom (1) gomba (1) gyors (1) gyümölcs (1) gyümölcstorta (1) házi (2) házias (2) házilag (1) ízes (1) joghurt (1) karfiol (1) kelt (1) kolbász (1) könnyű (1) krumpli (1) látványos (1) leves (1) linzer (1) málna (2) masni (1) meggy (1) mozzarella (1) narancs (1) paradicsom (1) peres (1) piskóta (1) pite (2) pizza (1) pizzaszósz (1) pogácsa (1) reszelt (1) saláta (1) sós (1) spagetti (1) sütés nélkül (1) szilveszter (1) tészta (1) torta (2) túró (3) vajas (1) zöldség (1) zselatin (1) Címkefelhő

Csokoládétorta házilag

2013.06.23. 16:44 Nikimanó

Finom, és szinte mindenki szereti, ez a csokoládétorta. A születésnapomat képtelenség egyetlen nap megtartani, mert van a család, vannak a barátok, és van, amikor kapom, és van, amikor én készítem a tortám:) Ebben az évben is akadt egy ilyen nap, amikor a torta készítését bevállaltam.

Hozzávalók:

A tésztához: 6 db tojás, 10 dkg liszt, 6 ek. porcukor, 1 cs. sütőpor, plusz 1 narancs reszelt héja, és leve, 1 cs. vaníliáscukor, 1 - 2 ek. cukrozatlan kakópor.

A krémhez: 2 dl habtejszín, 1 tábla csokoládé

A díszítéshez: franciadrazsé (a képen m&m's csoki is látható, de a hűtőből kivéve megfolyt a színes bevonója, így azt nem ajánlom)

Elkészítés:

Előveszek két nagy tálat, amikbe külön-külön szétválasztom a tojásokat. Abba a tálba, amibe a sárgája került belekeverek 6 ek. porcukrot, a reszelt narancshéjat (nem elfelejteni jól megmosni a narancsot!), és a narancs levét. Ha valaki nem szereti a narancsot, akkor tehet bele citromot, vagy ki is hagyhatja, de akkor az ízélmény szerintem csökken. Néha teszek még bele vaníliáscukrot is. Kimérek 10 dkg lisztet, elkeverem a beleszitált kakaóporral, és a sütőporral. Kézi habverővel felverem a tojások fehérjét, majd ezután a sárgáját is összekeverem. Amikor már a sárgája szépen kivilágosodik, akkor lehet belekeverni a lisztes keveréket. Végül 1 - 2 ek. tojásfehérjehabbal lágyítom a lisztes masszát, majd lassan összekeverem a tojásfehérjehabbal. A masszát kivajazott, lisztezett tortaformába öntöm. Lehet a tortaforma aljába sütőpapírt belevágni, így biztosan nem ragad le a tészta. Kb. 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe téve 20 - 25 perc alatt megsül. Tűpróbával lehet ellenőrizni, hogy mikor jó. Azt tanultam, hogy az első 10 percben nem szabad a sütő ajtaját kinyitni, és az elkészült tésztának nem tesz jót, ha hideg, vagy huzatos konyhába kerül, de ekkor is csak az történhet, hogy picit összeeseik, ettől nem kell megijedni.

Amíg hül a tészta, lehet a krémet előkészíteni. Mikróban, vagy vízgőz felett a táblacsokit felolvasztom. Lehet ét, vagy tejcsoki is, a saját ízlésünk határozza meg. Ha lehet, akkor ne tortabevonó csokoládét válasszunk, annak sosem lesz olyan finom íze. Amíg hül a csoki, felverem keményre a tejszínhabot. Én ennél az összeállításnál tejcsokoládét, és ízesítetlen tejszínhabot választottam. Ha nem tartjuk elég édesnek, lehet utánacukrozni. A langyosra hült csokoládéba egy kis tejszínhabot kevertem, majd szép lassan belekevertem a maradékot. Lehetett volna csokoládédarabokkal, esetleg csokoládélikőrrel, vagy 1 - 2 teáskanál kávéval dúsítani, sőt friss gyümölccsel, de még aszalt gyümölcsök is passzoltak volna a krémhez. Arra érdemes odafigyelni, hogy ez a krém a bevonója is a tortának, így nem lesz szép a torta külseje, ha nem lehet egyenletesen elkenni.

A torta kihült, középen félbevágtam. Nem kell aggódni, ha nem lesz pont a közepén, nekem sem szokott sikerülni, a külső bevonó úgyis eltakarja, az ízén meg nem ront:) A krém felével megkentem a torta belsejét, majd először a tetejét, és végül az oldalát. Láttam, hogy a cukrászok sokszor két rétegben kenik a külsejét. Egy vékony réteg felkenése után beteszik hűtőbe, majd dermedés után újra felkennek egy réteget. Én azt mondom, akinek van kedve, vacakoljon vele, akinek nincs, az kenje fel egyben. Ha túl sok krém maradna meg, akkor érdemes vele vacakolni, vagy sütni egy kisebb tortát még:) De ez a mennyiség épp elég lesz. Javaslom a kenéshez a vízbe mártogatott, és a konyhában fellelhető legszélesebb kés használatát! Ettől lesz szép sima, már amennyire simára el tudjuk kenni.

A végén jöhet a díszítés. Én most francidrazséval raktam ki az életkorom számát, majd szépen körberaktam más cukorkával. De a fantáziánkra bízhatjuk magunkat. Választhatunk friss gyümölcsöket, tejszínhabot, stb. Szerintem a kevesebb néha több elvet szem előtt tartva biztosan nagy sikrünk lesz.

Jó étvágyat hozzá!

csokitorta.blog.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csokoládé torta narancs házilag

A bejegyzés trackback címe:

https://naplemente-a-hely.blog.hu/api/trackback/id/tr635374592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása