HTML

Naplemente ... A hely...

...de Neked írom. Terveim szerint 40 évesen nyitok egy kávézót. Az addig elkövetkezendő években azonban csak a virtuális világban tudok kellemes perceket szerezni, elsősorban ételek, főleg sütemények, ritkábban italok elkészítésének leírásával. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem vagyok képzett szakács, cukrász, csak és kizárólag a saját kedvemre főzőcskézek! Szívesen veszek minden építő jellegű kritikát, javaslatot, észrevételt, ötletet, de minden egyes hozzászólást "előmoderálok", csak ezután fog megjelenni az oldalon. Kellemes időtöltést az oldalon!

Friss topikok

Címkék

alma (1) álom (1) barack (2) baracklekvár (1) bolognai (1) bukta (1) csokoládé (1) fagyi (1) finom (1) gomba (1) gyors (1) gyümölcs (1) gyümölcstorta (1) házi (2) házias (2) házilag (1) ízes (1) joghurt (1) karfiol (1) kelt (1) kolbász (1) könnyű (1) krumpli (1) látványos (1) leves (1) linzer (1) málna (2) masni (1) meggy (1) mozzarella (1) narancs (1) paradicsom (1) peres (1) piskóta (1) pite (2) pizza (1) pizzaszósz (1) pogácsa (1) reszelt (1) saláta (1) sós (1) spagetti (1) sütés nélkül (1) szilveszter (1) tészta (1) torta (2) túró (3) vajas (1) zöldség (1) zselatin (1) Címkefelhő

3 hónap, 3 gyümölcstorta:)

2012.07.28. 11:59 Nikimanó

Édesszájú, édesszájú, valaki nagyon szereti a sütiket:) Gyermekkoromból hoztam magammal, hogy minden gyümölcs, vagy zöldség szezonjának meg van a jellegzetes étele. Így elképzelhetetlen az eperszezon gyümölcstorta nélkül. Most mégsem eperrel készítettem.

A legfontosabb, hogy szükséged lesz egy gyümölcstorta formára, és ha szerencséd van, akkor olyat is találsz, ami mellé kis tortaformákat is kapsz. Én most ez utóbbiakat készítettem el. Pepecs egy munka, tovább tart, mintha egy nagyot készítettem volna, de megérte.

Hozzávalók egy nagy adaghoz: 6 egész tojás, 6 evőkanál porcukor, 6 evőkanál liszt.

A fenti mennyiség fele 5 kis tortaformához elegendő. Elővarázsolunk 3 tálkát. Egyikbe mérjük ki a lisztet, amibe én a biztonság kedvéért beleteszek sütőport. Ehhez a mennyiséghez egy teáskanálnyit tettem. Sokkal finomabb lesz a tészta, ha egy citrom héját is belereszeljük a lisztbe. A másik két tálba szétválasztjuk a tojások fehérjéjét, és sárgáját. A fehérjét kemény habbá verjük egy kézi mixerrel. A sárgájába belemérjük a porcukort, és az íze kedvéért egy fél citrom levével, és vaníliás cukorral ízesítem. Mixerrel ezt is összekeverjük, hogy kifakuljon a színe, és szép levegős legyen. Jöhet a tészta összeállítása. A lisztbe belekeverjük a tojássárgás keveréket, majd fellazítjuk egy kevéske tojáshabbal, amihez óvatosan hozzákeverjük a maradék habot. Szerintem ez a legfontosabb rész. Ha összetöröd a habot a kevergetéssel, akkor a tészta is rossz lesz, nem pedig szép levegős. Nem szabad elkeseredni, ha nem sikerül elsőre, vagy sokadjára sem, mert ha az arányokat nem találod el, vagy az alapanyagok - elsősorban a liszt - minősége nem jó, akkor egy mestercukrász sem lesz ügyesebb nálunk.

A tortaformát kikenem vajjal, belisztezem, a tésztát beleöntöm a tortaforma magasságának kétharmadáig. Nem szabad teljesen megtölteni, mert emelkedni fog a tészta, és a tortaformánk alja domború lesz. Előmelegített, 180 fokos, légkeveréses sütőben kb. 15 perc alatt elkészül. Nekem az első tortám anno jó száraz lett, de attól még megettük. Minél többet készítettem, annál jobb lett a tésztája, mind állagra, mind ízre:)

A kész tortát sokféleképpen lehet díszíteni, de nálam a legfinomabb változat a vaníliapuding, gyümölcs, zselé, tejszínhab.

Most is ennél a variációnál maradtam. Érdemes a pudingon feltüntetett tej mennyiségét csökkenteni, úgy sűrűbb krémet kapunk. Amikor már picit meghűlt a puding rákenem a tésztára. Jöhet rá a gyümölcs. Praktikus a torta szélére magasabb gyümölcsöt tenni, hogy később a zselét megfogja. Vitathatatlan, hogy eperrel a legfinomabb, de most a málna volt a legszebb a boltban, de szoktam rátenni banánt, kivit, esetleg barackkompót is.

A zselé a tetejére a legnehezebb vállalkozás, mert széphazánkban még nem találtam meg a megfelelő tortazselét, ami ne folyt volna szét, úgy, hogy bár lefolyt a tortáról, de a kanálon már megdermedt!!! Szóval kitartást, vagy irány nyugat felé, és ott beszerezni a tortazselét.

A tortánk megkoronázása egy jó adag tejszínhab, megszórva valamilyen szórócukorral. Lehet telibe, elfedni a teljes tortát tejszínhabbal, főleg akkor, ha a zselé nem lett szép rajta, vagy csak a szélére, és a közepére, hogy szépen kikandikáljon alóla a gyümölcs.

Plusz/mínusz: Ugyanez az alap normál tortának is jó. Szimpla, téglalap, vagy kör alakú sütőformában is elkészítheted. A legegyszerűbb változata, ha a kész piskótát félbevágod, megkened lekvárral, a tetejét meg megszóród porcukorral. Ha ennél többet szeretnél a variációk tág skálája áll előtted. Lehet a tésztán változtatni, dió, mandula, narancslé hozzáadásával, esetleg cukrozatlan kakaóporral lehet barnítani. Ez utóbbival épp a napokban láttam egy szuper ötletet Jamie Olivertől, de erről majd később, ha már meg is valósítottam.

Jó étvágyat hozzá!

gyümölcstorta.blog.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: torta piskóta málna gyümölcstorta

A bejegyzés trackback címe:

https://naplemente-a-hely.blog.hu/api/trackback/id/tr664683265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása