HTML

Naplemente ... A hely...

...de Neked írom. Terveim szerint 40 évesen nyitok egy kávézót. Az addig elkövetkezendő években azonban csak a virtuális világban tudok kellemes perceket szerezni, elsősorban ételek, főleg sütemények, ritkábban italok elkészítésének leírásával. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem vagyok képzett szakács, cukrász, csak és kizárólag a saját kedvemre főzőcskézek! Szívesen veszek minden építő jellegű kritikát, javaslatot, észrevételt, ötletet, de minden egyes hozzászólást "előmoderálok", csak ezután fog megjelenni az oldalon. Kellemes időtöltést az oldalon!

Friss topikok

Címkék

alma (1) álom (1) barack (2) baracklekvár (1) bolognai (1) bukta (1) csokoládé (1) fagyi (1) finom (1) gomba (1) gyors (1) gyümölcs (1) gyümölcstorta (1) házi (2) házias (2) házilag (1) ízes (1) joghurt (1) karfiol (1) kelt (1) kolbász (1) könnyű (1) krumpli (1) látványos (1) leves (1) linzer (1) málna (2) masni (1) meggy (1) mozzarella (1) narancs (1) paradicsom (1) peres (1) piskóta (1) pite (2) pizza (1) pizzaszósz (1) pogácsa (1) reszelt (1) saláta (1) sós (1) spagetti (1) sütés nélkül (1) szilveszter (1) tészta (1) torta (2) túró (3) vajas (1) zöldség (1) zselatin (1) Címkefelhő

Barackos-túrós süti...reszelve, nem nyújtva:)

2012.10.15. 21:52 Nikimanó

Ez az a süti, ami nem nyerte el a tetszésemet, és sajnos rá kell jönnöm, hogy tapasztalat ide, tapasztalat oda, nekem sem minden sikerül elsőre. Természetesen finom lett, de nem lesz a kedvencem.

Könnyűnek tűnik, mi több célszerűnek, ha nem akarunk nyújtani, deszkát, vagy szilikonos nyújtólapot összekoszolni, de...

Hozzávalók:

A tésztához: 40 dkg liszt, 25 dkg vaj, 15 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 tojás sárgája, 1 csomag sütőpor, 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor, kevés tej.

Krém: 1 kg túró, 3 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 20 dkg porcukor, 1 citrom reszelt héja, 5 dkg babapiskóta darálva, barack (ha nincs szezonja, akkor konzerv)

Elkészíteni nagyon egyszerű. A lisztet a sütőporral, a porcukorral, és az átszitált kakaóporral összekevertem, hozzáadtam a tojás sárgáját, és a kis kockára vágott vajat. Ezeket kézzel szépen összemorzsoltam. Szerintem bele lehetett volna tenni egy csipet sót, hogy kijöjjön a tészta édes íze, és én nagyon hiányoltam a kész süteményből a citrom ízét, így ha ismétlésre vetemedem, akkor biztosan egy fél citrom levét is hozzáadom, plusz egy fél citrom héját a tésztához. Nekem épp gyúrható tészta lett ezekből a mennyiségekből, de ha túl "száraz" marad, akkor langyos tejet apránként hozzáöntve lágyítható a tészta. Amikor már összeállt, két részre kell osztani, és külön-külön folpack fóliába csomagolva fagyasztóban 20-30 percre lehűteni. Ha ráérsz, nyugodtan hagyd a hűtőben megkeményedni, a cél az, hogy a tészta reszelhetően kemény legyen!


Amíg keményedik a tészta, érdemes megpucolni a barackokat, és szép gerezdeket vágni belőlük, amiket citromos, hideg vízben áztatunk, egészen felhasználásig.

A krémhez a hozzávalókat összekevertem. Ha kedved van, akkor tört át a túrót, mert akkor lágy, krémes állaga lesz, én erre még sosem vettem rá magam, pedig egyszer-kétszer megérné. Ha kedved van, akkor mixerrel is át lehet az egészet keverni, lassú fokozaton, nehogy a túró szép, apró, fehér foltokkal szórja tele a konyhát. (Én este 6 után álltam neki a süteménynek, se zajt nem akartam csapni, sem takarítani:)) Fontos, hogy a babapiskótát ki ne hagyd, mert a túró nedvességét szívja fel. Ha nem akarsz babapiskótát venni, akkor használhatsz darált kekszet is.

Amikor megkeményedett a tészta, akkor jöhet az összeállítás.

Kivettem a hűtőből az egyik adag tésztát, és az előre kivajazott tepsibe belereszeltem, és szépen egyenletesen eloszlattam. Nekem 20*30 cm-es tepsim volt, de szerintem ez kicsi, túl vastag lesz így a tészta. Ha van nagyobb tepsid, érdemes azt használni. Célszerű magas falú tepsit választani, mert magas lesz a sok rétegtől. Az alsó tésztarétegre a túrós krém felét szépen rákentem, majd a barackkal befedtem, ezt takartam be a maradék túrós krémmel, legvégül pedig a másik adag tésztát reszeltem rá.

Előmelegített, 180 fokos, hőlégkeveréses sütőben 35-40 perc alatt készült el.

Látványra szép, ízre finom lett. Továbbra is tartom, hogy tömény, sokkal több citrommal, és kevesebb cukorral élvezhetőbb lenne. A fotómon látszik, hogy elég "vékony" a túró rétege, ami annak a következménye, hogy fél kg túrót használtam fel, és a többi hozzávalót is feleztem emiatt. Így is tömény volt.

Ha nem is tartom ezt a süteményt a legfinomabbnak, egyszer érdemes kipróbálni, hiszen a friss gyümölcs zamata a túróval mennyei.

Jó étvágyat!

barackosturos.blog.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: túró barack reszelt

A bejegyzés trackback címe:

https://naplemente-a-hely.blog.hu/api/trackback/id/tr904850866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása